Distansundervisning & lärande - Bites of Learning med Johanna Granhagen Jungner
views
comments
This website uses cookies to improve website functionality and performance, to analyze website traffic, and to provide you with a more personalized experience. To find out more about the cookies we use, see our Privacy Policy.
This session in the webinar series Bites of Learning provided an in-depth review of the rapidly evolving landscape of distance teaching and distance learning in the digital age. Participants took part in discussions on how these modes of instruction have already reshaped education, as well as which strategies have proven effective for fostering engagement and achieving high-quality learning outcomes.
The session’s focus on didactics highlighted how teachers can be supported in adapting their practice to new digital conditions with .
The audience consisted of teachers, supervisors, and clinical supervisors.
The guest speaker was Johanna Granhagen Jungner, Associate Professor at the Department of Women’s and Children’s Health (KBH), who has extensive experience in educational development in higher education and in the interplay between clinical practice and academia. She is a specialized paediatric nurse with a focus on pain management and is engaged in both educational and clinical research.
The moderator was Helena Brodin, educational developer at the Unit for Teaching and Learning (UoL).
Educational developer Amani Eltayb at UoL hosted the session as usual.
/
Denna session i webinar-serien Bites of Learning gav en fördjupad genomgång av det snabbt föränderliga landskapet för distansundervisning och distanslärande i den digitala tidsåldern. Deltagarna deltog i diskussioner om hur dessa undervisningsformer redan har omformat utbildningen, samt vilka strategier som visat sig effektiva för att skapa engagemang och nå högkvalitativa läranderesultat.
Sessionens fokus på didaktik belyste hur lärare kan stödjas i att anpassa sin praktik till nya digitala villkor med .
Deltagare var lärare, handledare och kliniska handledare.
Seminariets gästtalare var Johanna Granhagen Jungner, biträdande professor vid institutionen för kvinnors och barns hälsa (KBH), med omfattande erfarenhet av pedagogisk utveckling inom högre utbildning och av samspelet mellan klinik och akademi. Hon är specialiserad barnsjuksköterska med inriktning mot smärtbehandling och engagerad i både pedagogisk och klinisk forskning.
Moderator var Helena Brodin, pedagogisk utvecklare vid enheten för undervisning och lärande (UoL).
Pedagogisk utvecklare Amani Eltayb vid UoL var som vanligt värd för sessionen.