Prepare Zoom Camera Settings for hybrid
From Samuel Lundberg
views
comments
This website uses cookies to improve website functionality and performance, to analyze website traffic, and to provide you with a more personalized experience. To find out more about the cookies we use, see our Privacy Policy.
From Samuel Lundberg
Lärosalar som är rustade med Bring Your Own Device (BYOD) medger att hybrid undervisning kan utföras i rummet förutsatt att en egen dator med mjukvara, så som ex. Zoom eller Teams, tas med. Vidare är rummet rustat med kamera, mikrofoner, högtalare och ekokancellering. Kameran ansluts till datorn med den USB-kabel som finns i talarstolen och väljs sedan i mjukvaran. Exemplet här är representativt för de flesta BYOD-system i bokningsbara lokaler på KI.
Filmens innehåll är 46 sekunder långt och visar sex steg för att ansluta (rummets) kamera till datorn för att sedan visas för deltagarna på distans. Förslagsvis ser man hela filmen först och läser sedan texten nedan. Texten omfattar allt som filmen visar, steg för steg. Instruktionen är principiellt tillämpbar på alla typer av extern kamera som kan anslutas till en dator via USB.
1. Start “Zoom” on your computer and go to “Settings”.
2. Choose “Video” in the menu.
- Your default camera will be selected. Let’s switch to the room camera instead.
3. Connect the room HDMI cable to the computer.
4. Connect the room USB cable to the computer.
5. Return to Zoom and select “USB Capture SDI” as camera.
6. Adjust for low light, if necessary.